Polské společnosti Pesa a PKN Orlen začaly s vývojem vlaků na vodíkový pohon

Na sklonku minulého roku podepsali spolu zástupci obou společností dohodu o záměru podílet se na vývoji vlaků na palivové články. V sektoru železniční dopravy totiž vidí jednu z perspektivních oblastí, kde by se tento pohon mohl uplatnit.

Zdroj: Twitter Pesa

Polsko patří mezi největší výrobce vodíku na světě. Jen PKN Orlen vyprodukuje při rafinaci ropy kolem 45 tun vysoce kvalitního vodíku za hodinu. Částečný odbyt nachází zatím ve dvou vodíkových čerpacích stanicích v Německu, ale samozřejmě hledá další uplatnění.

Jsme si vědomi nastávajících změn,“ prohlásil ředitel koncernu PKN Orlen Daniel Obajtek. „Stejně jako jiné petrochemické společnosti i my se připravujeme na transformaci segmentu energetiky.“

Tento rok podle vyjádření zástupců firmy chtějí pod značkou své dceřiné společnosti Unipertrol otevřít 3 čerpací stanice v České republice. Další oblastí zájmu má být právě železniční doprava.

Podle informací zveřejněných webem Railway Gazette International dohoda mezi nejstarším polským výrobcem vlaků Pesa a společností PKN Orlen se týká výměny informací a jejich testování s cílem vyvinout technologii pro komerční užití v nákladním a veřejném sektoru.

V první fázi se projekt zaměří na vývoj nákladní lokomotivy na palivové články. Následovat by měly vlakové soupravy určené pro osobní dopravu. PKN Orlen také plánuje ve svém zařízení v Trzebini postavit čističku vodíku, ta by měla začít produkovat čistý vodík od roku 2021.

Rozšiřujeme náš tržní potenciál i do oblasti železniční dopravy, která může v budoucnu vytvářet mnohem větší poptávku po vodíku než automobilová doprava,“ vyjádřil se člen představenstva PKN Orlen Józef Węgrecki.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *