Nikola vs. Tesla

Americký výrobce Nikola rozbouřil stojaté vlny na trhu s vodíkem. Společnost je často srovnávána s obdobným příběhem – Muskovou Teslou. Jeho kritici považují potenciálního výrobce vodíkem poháněných nákladních vozidel se sídlem ve Phoenixu za stejně přeceňovaného jako jeho konkurenta z Fremontu.

Zásadním rozdílem mezi Nikolou a Teslou je pravděpodobně to, že Trevor Milton, zakladatel společnosti Nikola Motor, se nezdá být tak dogmaticky zaměřený jako šéf Tesly Elon Musk.

Rozdílná vize, podobná exekuce

Zatímco Musk se plně zasazuje o pokrok v plně elektrických vozidlech a pravidelně si dělá srandu z palivových článků, Milton zaujímá mnohem pragmatičtější postoj. Jeho cílem je nabídnout i bateriové a palivové články, píše server H2-international.

Samořiditelná Tesla
Zdroj: Youtube

Podobnosti je těžké přehlédnout. Nejen, že jsou obě společnosti pojmenované podle fyzika a vynálezce Nikoly Tesly, ale obě též usilují o podobné marketingové strategie. Tesla začala budovat infrastrukturu pro elektřinou poháněná vozidla ve stejné době, kdy představila své první elektromobily. Stejně to plánuje i Nikola, chce vybudovat a instalovat řadu plnících stanic pro vozidla s vodíkovým pohonem.

Nikola společně s General Motors konkurentem Cybertrucku

Americká automobilka General Motors se dohodla na partnerství právě s výrobcem Nikola. A v rámci uzavřeného partnerství získá 11tiprocentní podíl v hodnotě dvou miliard dolarů (téměř 45 miliard korun). Firmy ve společném sdělení uvedly, že do konce roku 2022 zahájí výrobu pick-upu s elektrickým a vodíkovým pohonem. 

Nikola Badger by tak výhledově měl být zelenější a kvalitnější alternativou Tesla Cybertrucku.

Klasická benzinka stojí 26 milionů, u vodíkové i 370 milionů korun

Plnící stanice, které si Nikola představovala, jsou jak rozměry, tak cenou mnohem náročnější než typické čerpací stanice automobilů, jejichž cena se pohybuje „pouze“ okolo jednoho milionu eur (přes 26 milionů korun).

Jak se řídí Nikola
Zdroj: YouTube

Společnost odhaduje, že větší plnící stanice na zaplnění více než 200 nákladních vozidel na vodík by stály 16,6 milionu dolarů (bezmála 370 milionů korun).

IPO – odpovídá nebo neodpovídá realitě?

Další podobností mezi Nikolou a Teslou je jejich cena akcií, kterou mnozí analytici považují za neodpovídající realitě. Zatímco Tesla už před nějakou dobou rozvířila Wall Street, Nikola nedávno získala IPO, díky kterému se start-up stal veřejnou společností.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *