Kobra H2: německá policie přezbrojuje na vodík

Němečtí policisté mohou bdít nad dodržováním pořádku a zákonnosti nyní ještě ekologičtěji: v Berlíně strážníci vyjíždějí do ulic ve dvou vodíkových vozech Toyota Mirai a v Hamburku využívají vodíkem poháněný služební Mercedes GLC F-Cell.

Foto: DPA

Berlínští policisté ve dvou vodíkových automobilech Toyota Mirai vyjíždějí nejen hlídkovat, ale také převážet podezřelé či zatčené. Toyota Mirai na jednu plnou nádrž vodíku ujede kolem 500 km a tankování trvá pouze tři až pět minut. Elektřina z vodíkových článků pohání jeden elektromotor o výkonu 113 kW (154 k). Na karoserii vozu v běžných policejních barvách je k vidění i emblém vodíkového palivového článku.

Nasazení obou vodíkových vozů podporuje ekologický program města Berlín, jehož cílem je skrze programy spolufinancované Evropskou unií podpořit snížení emisí oxidu uhličitého, a to jak emisí z průmyslových podniků, tak z dopravy.

Toyota Mira berlínské policie. Foto: Toyota

V Hamburku již dříve v roce 2019 vsadila policie, pokud jde o vodík, na domácího výrobce – darmstattský koncern Daimler –, pochopitelně se vší policejní výbavou, jako jsou výstražná světla apod. Mercedes-Benz GLC F-Cell je první sériově vyráběný elektrický vůz od Daimleru na vodíkový pohon. Má záložní baterii, takže jde spíše o hybrid. Do nádrže se vejde 4,4 kilogramu vodíku, které stačí na 400kilometrový dojezd v hybridním režimu, dalších 50 kilometrů ujede vůz pouze na baterii. O pohon se stará elektromotor s výkonem 160 kW (218 k).

Podle výrobce Mercedesu-Benz GLC F-Cell trvá při tlaku 700 barů načerpání plné nádrže tři minuty. Spotřeba vodíku činí 1 kg / 100 km. Záložní baterie má kapacitu 13,5 kW a spotřeba energie se pohybuje kolem 18 kWh / 100 km. Spotřebu energie ovlivňuje i zvolený jízdní program: Eco, Comfort nebo Sport. Ve všech provozních režimech má systém funkci rekuperace energie, kterou se dobíjí baterie.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *