Představujeme první vodíkové popelářské auto

Jihokorejské přístavní město Čchangwon spojilo síly s Hyundai Motors a státním automobilovým výzkumným ústavem, aby představily první popelářský vůz poháněný vodíkovými palivovými články na světě.

Čchangwon situovaný asi 300 kilometrů jihovýchodně od Soulu ve svém prohlášení 28. prosince uvedl, že společně s automobilkou Hyundai a Korea Automotive Technology Institute (Katech) zahájily roční zkušební provoz popelářských nákladních vozidel na palivové články.

Podle serveru fuelcellsworks.com pětitunový náklaďák vypadá jako každý jiný popelářský vůz, ale místo spalovacího motoru je vybaven palivovými články a elektrickým hnacím ústrojím.

Popelářský vůz ujede 346 km a spotřebuje 25 kg vodíku

Prostřednictvím tohoto společného projektu má město v plánu zjistit, zda je popelářský vůz vhodný pro běžný provoz. Z bezpečnostních důvodů budou testovány palivové články, vodíková nádrž a chladicí systém. V aktuálním provedení je vozidlo schopné ujet až 346 kilometrů za spotřeby 25 kilogramů vodíku.

Užitková vozidla poháněná vodíkovými palivovými články jsou v současné době testována po celé Jižní Koreji. Čchangwon přijal první městský autobus s palivovými články v zemi v červnu tohoto roku.

V roce 2040 bude vodík představovat 5 procent spotřeby energie

Světová ekonomika se stále více zaměřuje na obnovitelné zdroje energie, aby se vypořádala se změnou klimatu. S ohledem nabudoucí vodíkovou ekonomiku se Jižní Korea zaměřuje na zvýšení výroby a využití vodíkových vozidel, vytvoření ekosystému pro výrobu a distribuci vodíku a souvisejících technologií.

Vize vlády má podporu klíčových průmyslových hráčů, zejména skupiny Hyundai Motors, která plánuje investovat 7,6 bilionu wonů (přibližně 144 miliard korun) v rámci své „FCEV Vision 2030“ a je součástí konsorcia HyNet na vybudování 100 nových čerpacích stanic na vodík v Jižní Korea do roku 2022. Pokud bude vize Jižní Koreje úspěšná, očekává se, že v roce 2040 bude vodík představovat 5 procent její předpokládané spotřeby energie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *